Vlucht en mijn eerste dag/nacht in Brazilie - Reisverslag uit Paulínia, Brazilië van Jessica Eekels - WaarBenJij.nu Vlucht en mijn eerste dag/nacht in Brazilie - Reisverslag uit Paulínia, Brazilië van Jessica Eekels - WaarBenJij.nu

Vlucht en mijn eerste dag/nacht in Brazilie

Door: Jessica (webmaster)

Blijf op de hoogte en volg Jessica

29 Januari 2010 | Brazilië, Paulínia

Woensdagmiddag ben ik rond 14.30 uur vertrokken in Venlo. Mijn ouders brachten me naar de luchthaven in Dusseldorf.

Ik had nogal wat bagage, een koffer en een grote sporttas, voor de zekerheid heb ik ze nog even laten sealen. Daarna snel ingechecked voor een korte vlucht met Air France naar Parijs Charles de Gaulle.
De vlucht verliep goed, zonder problemen en of de gevreesde turbulentie. Om 17.25 vloog ik en een uur later kwam ik al aan.

Daarna een heel gedoe om de juiste terminal te gaan zoeken in Parijs. Want die troela van Dusseldorf had me naar een andere terminal willen sturen. Maargoed, toch 15 minuten later de juiste weg gevonden. Ik moet mijn boardingpas nog afhalen dus weer opnieuw inchecken voor de TAM vlucht naar Sao Paulo.

Na dik een uur of misschien wel langer had ik mijn ticket dan, het was een grote file en een tempo waarin die lui werkte, gewoon niet normaal, zoooo traag. Om 21.00 uur moest ik doorvliegen , om 20.00 uur had ik mijn ticket. Gelukkig was het niet druk bij de security check en kon ik meteen doorlopen. Daarna kon ik onderhand meteen al instappen.
Had een raamplaats, dus goed zicht. Helaas werkte het geluid van het televisiescherm niet :( maar ik had gelukkig wel een mp4 speler bij me en kon daardoor toch wel wat films kijken.

Het eten was perfect, goed zelfs :) Ze kwamen langs met het avondeten waaruit je kon kiezen of pasta met groente, rauwkorst met noodles en een toetje of vlees met rijst en de rauwkorst en toetje. Ook kwamen ze diverse keren nog langs met drank.
Rond ik schat 23.00 uur ging het licht uit. Maar ik slaap dus nooit in het vliegtuig.
De turbulentie, heftige bleef gelukkig uit. Alleen bij Madeira even een gebied waar het wat tekeer ging. Vervolgens in Brazilie nog wat turbulentie en donderwolken, maar stelde weinig voor. Als ontbijt kregen we nog een warm broodje met beleg, fruitsalade en sinasappelsap
Om previes 6.00 uur Braziliaanse tijd landden we in Sao Paulo.

Kreeg te horen dat je geen levensmiddelen in Brazilie mocht meenemen. Idioot dacht ik, niemand die me iets verteld had. Maargoed dat ik gewoon mocht doorlopen want had nog wat stroopwafels en speculaas meegenomen voor de familie waar ik logeer.

Ik was snel door de controle heen. Op naar Denis, die nergens te bekennen was. Gelukkig stonden Denis vrienden daar wel te wachten die me direct herkenden.

Uiteindelijk kwam Denis ook en konden we met de auto naar Paulinia gaan. De rit duurde ongeveer 1,5 uur.

Denis ging werken, een van de vrienden ging mee naar Denis zijn huis waar niemand was, dus ik blij dat hij mee ging. We hebben nog wat zitten kletsen, even naar de supermarkt geweest en vervolgens kwam Denis vader en zusje.
We gingen wat eten, bonen, rijst, vlees en banaan.... de combinatie

Later die middag ben ik toch nog even een paar uurtjes gaan slapen
Tot Denis thuis kwam. Daarna kwamen zijn broer en moeder ook nog. Ze waren wel blij met de cadeautjes.
Weer wat eten, wat pizza.

Daarna hebben Denis en ik nog wat gekletst, ps3 gespeeld en vervolgens ik schat rond 1.20 uur Braziliaanse tijd naar bed gegaan.

Vanacht waren er nog wat stortbuien. Verder toen ik vanmorgen wakker werd hoorde ik papegaaien....zooo leuk geluid, helaas waren de luiken dicht en ben ik niet gaan kijken, heb ze net op internet gespot, echt leuk. Komende week maar eens in de gaten houden waar die beesten zijn.

Zo, einde verslag van de reis, vlucht hierheen en mijn 1e dag in Paulinia. Ate maisss...tchauuu