Florianopolis dag 4 - Reisverslag uit Florianópolis, Brazilië van Jessica Eekels - WaarBenJij.nu Florianopolis dag 4 - Reisverslag uit Florianópolis, Brazilië van Jessica Eekels - WaarBenJij.nu

Florianopolis dag 4

Door: Jessica (webmaster)

Blijf op de hoogte en volg Jessica

16 Februari 2010 | Brazilië, Florianópolis

Wederom zoals onderhand iedere morgen gingen we naar de bakkerij voor een ontbijt. We betaalden daar 6R$, wat iets van 1,70 is ofzo. Voor een groot glas chocomelk en warm broodje met gesmolten kaas. Was wel lekker. Vervolgens reden we naar Praia Daniela. Een kleiner strand, waar eindelijk weinig golven waren zodat ik ook eens lekker kon dobberen in zee. Het water was lekker aangenaam warm. Denis kwam ineens op het briljante idee om te voet, dmv een strandwandeling naar Jururê te wandelen. Ik dacht, OK, strand is prima, dus zonder slippers mee. Vervolgens bleek die lange tocht van zo'n 3 KM om er te komen helemaal niet langs het strand te gaan. We moesten over rotsen, vervolgens moesten we door een bos lopen, waar echt takken, bessen, bladeren, etc op de grond lagen, mijn voeten....AHHHHHHH.... dan een heel stuk over de weg, ik had de blaren zowat op mijn voeten staan, zo pijnlijk. Het erge was, dat we dat hele eind ook weer terug moesten lopen.We besloten deze keer niet door het bos te gaan, maar door het water. OH MY GOD.... het water zou maar tot ons middel zijn, maar marcela en ik hadden de camera bij ons, dus wel link. Ik had wel een plastik tasje bij me. Denis was zo aardig dit voor me vast te houden, waardoor ik lekker zwemmend terug kon gaan ;) En hij tussen de rotsen. Laat in de middag kwamen we weer terug... s Avonds wilden Marcela en Rosangela naar de Lagoa da ConceiçÃo gaan. Daar waren nogal wat restaurantjes, dus wij weer helemaal daar heen. Het was wederom erg druk, dus files. Denis en Japa gingen bij een japans restaurant eten. Ik ging met Rosangela en Marcela naar een normale tijd...althans normaal...achteraf bleek dat we voor de live muziek maar eens 5 reias moesten betalen. CRAZY>..het was ook niet eens om aan te horen. We aten overigens pasta. Vervolgens zijn we nog wat gaan wandelen, ik kon het niet laten om een lekkere Bobs milkshake te kopen ;)
Daarna reden we terug naar de pousada om de spullen in te pakken wat de volgende dag zouden we al vroeg weer vertrekken.