Op weg naar Benidorm - Reisverslag uit Benidorm, Spanje van Jessica Eekels - WaarBenJij.nu Op weg naar Benidorm - Reisverslag uit Benidorm, Spanje van Jessica Eekels - WaarBenJij.nu

Op weg naar Benidorm

Door: Jessinha

Blijf op de hoogte en volg Jessica

31 Mei 2016 | Spanje, Benidorm

Vandaag 30 mei vertrokken we naar Benidorm.
We zouden bij restaurant de Heiderhoeve in Venlo worden opgehaald om 10.15 uur maar ze hadden ons verzocht om 15 minuten eerder er te staan. Dus stonden we rond 9.45 uur al daar. Het regende keihard en er was niemand te bekennen. Gelukkig zaten we droog in de auto. Rond 10.20 uur kwam de bus aanzetten. We bleken de enigste 2 passagiers vanuit Venlo te zijn. Daarna reden we direct door naar Maarheze waar we rond 11.15 uur waren. Ook hier regende het keihard en alles binnen was vol dus we besloten maar even binnen te wachten toch maar naar buiten te gaan. Om 12 uur werd de buswissel gedaan en moesten we onze baggage bij de oude bus halen en in de nieuwe afgeven. Wederom stonden we in de regen.
We kregen de stoelen op de laatste rij. Pluspunt was dat ik de hele reis in ligstand kon zitten. Minpunt was dat mijn moeder geen voetsteun had en midden in zat.

We reden direct aan en de eerste stop was rond 14.45 uur in Arlon. Ook hier was het niet droog helaas. Ook een saaie stop met een klein winkeltje maar verder niets te beleven. Wc was hier 70 cent maar daarmee kreeg je een tegoedbon die je in de winkel kon besteden. Ik kocht een paar lekkere Belgische wafels. na deze stop van 45 min reden we een flink stuk door en stopten we in Frankrijk. Ik dacht in de buurt van Dijon. Wederom veel regen hier. Ranzige wc s.
Daarna reden we door tot voorbij Lyon en daar waren we rond 23.45 uur bij de laatste avondstop. Ook hier vuile wcs.

Daarna konden we gaan slapen. Ik heb redelijk geslapen. Onderweg slingerde en bonkte de bus op een neer. Geen idee wat het was maar ik werd er wel wakker van. Ik werd wakker van de sms dat we de grens waren gepasseerd en dat er een stille stop werd gehouden in de buurt van girona. Ik ben in de bus gebleven.
Daarna reden we door en werden we om 6.15 uur wakker gemaakt omdat de mensen van salou ontbijt kregen. Die was 5 euro als je ervoor betaald had. Om 7 uur werden hun afgezet in salou en kregen we een spaanse chauffeur op de bus. We zpuden een 3 kwartier rijden en dan in Benicarlo was onze eerste stop. Beetje laat. Maargoed.
De halve bus was leeg dus het ging sneller bij de wcs.
Het zonnetje scheen en het was zo n 18 c. Wel frisse wind nog.
2 uur later stopten we nog even een half uur net bij Valencia. Hier was het heerlijk weer. Ik besloot mijn zomerkleren aan te doen. Kocht een leuk petje van valencia.
Daarna nog een 2 uurtjes naar benidorm. Omgeving was schitterend. Heel wat foto s kunnen maken.
Om 12.30 uur waren we in benidorm.
We konden als eerste en enigste eruit bij de weg. Het laatste stukje moesten we lopen. De hostess zei dat er iemand bij de accomodatie zou zijn en dat we moesten aanbellen.
Maar geen idee hoe het functioneerde. Belachelijk zo. Gelukkig kwamen er bewoners die ons binnen lieten.

Luiz de portier stond ons vriendelijk te woord. We kregen een borgsom van 200 euro. Kluis kostte 20 euro. Best veel geld. Hij bracht ons naar het appartement op de 2e etage met uitzicht op het zwembad . Als verassing kregen we een ruim 3 kamer app. Alles zag er prima uit.

Daarna besloten we snel wat te eten. We kwamen langs de mac. Even snel een chicken nugget menu gehad. 6,95 voor een groot menu . Smaakte prima. Daarna eten inslaan bij mercadona. 3 volle tassen voor net 20 euro valt nog wel te doen.

Daarna snel op weg naar het strand. Ongeveer 10 min lopen. Het weer was half bewolkt maar toch konden we in zee en effe zonnen. Het was inmiddels 16 uur. We bleven tot 17.30. Daarna even gezwommen i het zwembad. Dat was ook al redelijk aangenaam. Ook geen anderen hier dus lekker baantjes zwemmen.

S avonds zijn we nog even op het strand en bij balkon van benidorm geweest. Mooie foto s gemaakt.
Via het oude centrum liepen we terug