Vertrek naar Portugal en 1e dag - Reisverslag uit Lissabon, Portugal van Jessica Eekels - WaarBenJij.nu Vertrek naar Portugal en 1e dag - Reisverslag uit Lissabon, Portugal van Jessica Eekels - WaarBenJij.nu

Vertrek naar Portugal en 1e dag

Blijf op de hoogte en volg Jessica

12 Juli 2012 | Portugal, Lissabon

Op 12 juli vertrokken we 's avonds laat met de trein vanuit Venlo naar Schiphol. We hadden de laatste trein vanuit Venlo om 22.49 uur en zouden dan in Rotterdam moeten overstappen.

De trein naar Eindhoven ging wel, maar vanaf Eindhoven werd het al drukker. In Rotterdam aangekomen zat de trein gewoon goed vol. Waar gaan die mensen toch naar toe in diep in de nacht op een doordeweekse dag ?

Om 2.00 uur kwamen we aan in Schiphol. Hier was het ook al redelijk druk.
We hadden al ingecheckt en onze boardingpassen geprint, dus moesten alleen onze bagage afdroppen.Dat ging allemaal super snel.
Dus voor we het wisten waren we de security al doorheen.Ik was gelukkig niet de lul haha.

Daarna was het lange wachten. Het stikte van de jongeren daar, echt groepen jongens en meiden die nogal luidruchtig waren. Ik was al bang voor dat ze met ons mee zouden vliegen.

Tijdens het boarden om 4.20 uur bleek dat we met KLM zouden vliegen IPV Transavia. Beetje raar. Het vliegtuig was wat ouder, had geen TV of audio, niets. Ook kregen we niets te eten of te drinken. Alles tegen betaling.

Ik had gelukkig mijn tablet meegenomen, dus heb onderweg film gekeken, muziek geluisterd en foto's gemaakt.
De vlucht verliep perfect. Tijdends de landing echt schitterende foto's gemaakt van Faro en dat natuurgebied bij Faro.

Snel kregen we onze koffers. Het was om 7 uur s morgens (1 uur vroeger dan in NL, dus 3 uur vliegen), al 24 C. En een helderblauwe lucht.

De bus zat redelijk vol en vertrok zonder hostess naar de hotels. De portugese chauffeur sprak nogal onduidelijk en niemand kon verstaan waar we waren. Gelukkig kon ik het wel begrijpen hahaha.

Al snel kwamen we bij ons appartement. Echt mooi zoals het eruit zag. We kregen echter nog niet de sleutel en moesten tussen 13.00-15.00 uur maar eens terug komen.
Snel de bikini aangedaan, strandspullen en camara mee. We gingen eerst op verkenning uit in het stadje. Even wat rondgekeken, maar alles was dicht nog zo vroeg in de ochtend, dat we eerst naar naar de zee gingen.

Het water was ijs en ijskoud hahaha, dat was dus de reden dat er vrijwel niemand in zat hahaha. We bleven een uur of 2 daar, toen we toch besloten even wat rond te lopen. We waren echt moe want ik had ook niet geslapen tijdens de vlucht.

De stad is nogal stijl, verder allemaal witte huisjes, een mega groot strand, mooie cliffen en leuke kerkjes etc. Nogal wat fotos gemaakt.
Rond 13.30 uur besloten we eens te kijken of we de kamer al konden krijgen en die was gelukkig klaar.

Super, we kregen kamer 413. Op de 4 etage. We hadden een prachtig uitzicht op de stad, in de verte de zee en je kon tussen de huizen door zelfs een stukje strand zien liggen. Perfect gewoon.

De kamer was groot, ruim, keuken met alles erop en eraan. Mega koelkast, wasmachine, afwasmachine, oven etc. Verder een aparte slaapkamer, huiskamer met groot bankstel, overal airco, kortom super!

We besloten maar wat boodschappen te doen. Het winkeltje tegenover ons complex had echter niets bijzonders. Een fles cola betaalde je 2,70 euro voor. Dus snel op naar de LIDL die op 10 minuten lopen lag. Wel wederom een flinke berg op moeten gaan.

Maar daar was alles dan ook spotgoedkoop. 2,5 liter cola voor 1,30 (coca cola). bv. We kochten de nodige dingen.
's Avonds na het eten gingen we het stadje nog even in. Ik kocht direct wat kaarten om te versturen en ook kochten we alvast de sunny delight en nutella voor het ontbijt.

Daarna hebben we nog even het strand en het oude centrum verkend.
's Avonds was ik helemaal gaar, maar toch een leuke dag al gehad! Heerlijk zo n vroege vlucht, alleen wel vermoeiend