Op naar Faro - Reisverslag uit Lissabon, Portugal van Jessica Eekels - WaarBenJij.nu Op naar Faro - Reisverslag uit Lissabon, Portugal van Jessica Eekels - WaarBenJij.nu

Op naar Faro

Blijf op de hoogte en volg Jessica

14 Juli 2012 | Portugal, Lissabon

Tijdens het ontbijt kwam ik ineens op het idee, dat het wel leuk zou zijn om Faro te verkennen. We hebben ook weinig tijd eigenlijk. 10 dagen is gewoon veel te kort. Dus. Het was alleen zaterdag, en op zaterdag rijden de bussen veel minder vaak. Dus we moesten haast maken. Snel de spullen in het afwasmachine gezet. Bij de receptie had ik even snel een taxi geregeld, want we wisten niet precies waar en hoe lang het busstation lopen zou zijn. De bus zou om 10.30 uur vertrekken, dus we moesten haast maken.

Gelukkig reed de taxi snel naar ons hotel. Voor nog geen 4 euro bracht hij ons naar het busstation van Albufeira.Ik kocht de kaartjes, 4,90 euro voor een enkele reis. Ik wou ook een tijdtabel hebben van de bussen, maar die hadden ze zogenaamd niet. Niet bepaald vriendelijk die dame aan de balie :( en dan vroeg ik het nog op zijn portugees.

De bus kwam ietsje te laat aanzetten, maar we kwamen op een redelijke tijd in Faro aan. Het was wederom bloedheet.
Vlakbij het busstation lag de haven met honderden jachten en bootjes. We liepen een stuk over de kade, waar je uitzicht had op mooie huizen en in de verte kon je de landingsbaan van het vliegveld al zien liggen.

We besloten richting een plein te wandelen. Met wat mooie gebouwen. Ineens zagen we overal ooienvaars op de daken zitten en in de lantaarnpalen. Echt leuk. Ze hebben hun nesten daar.

We liepen richting het historische centrum van de stad, maar ik zag een winkeltje en besloot wat anzichtkaarten te halen. Gelukkig hadden ze nu ook Braziliaanse postzegels zodat ik mijn vrienden daar ook een kaartje kon sturen =D

Daarna liepen we om de stadsmuur heen. Je kon daar eventueel met een bootje naar een eilandje of een tour maken door dat natuurgebied, maar dat hebben we niet gedaan. Het was veel te heet, we hadden geen zonnebrandcreme of iets dergelijks bij en geen zwemspullen, dus we liepen verder. We zagen nog een fitnessgedeelte in het park. Net zoals in Brazilie kun je dus in een openbaar park gewoon fitnessen. Verder een kerk van de buitenkant bekeken.

Daarna even op een terrasje een lekkere koude cola gedronken.
Via een van de poorten kwamen we binnen de stadsmuren terecht in de historische stad. Wat mooi was het hier. Je zag diverse kerkjes, pleinen, mooie gebouwen, sinasappelbomen en wederom ooienvaars.

Nadat we hier alles gezien hadden zijn we richting de binnenstad gegaan om wat winkeltjes te bekijken. Helaas hadden we wat weinig tijd want we moesten de bus van 14.30 uur hebben en ik wou nog die mooie grote Carmo kerk zien en dat was een eindje lopen en nog even wat zoeken.
Gelukkig konden we hem vinden en nu was het snel terug lopen naar het busstation want ik moest nog kaartjes kopen.
Dit maal vertrokken we buiten het busstation. De bus was wel lekker rustig. Al hadden we nu een bus die overal zowat stopte en er 1,5 uur over deed. Maargoed. Was echt een leuke dag.

Op het busstation besloot ik alvast de kaartjes voor de reis naar Lissabon te kopen voor maandag, aangezien ik liever niet met een excursiereis mee ga. Nu hebben we de vrijheid!

's Avonds heb ik nog even in het zwembad gezwommen en zijn we op zoek gegaan naar een grotere supermarkt. Die vonden we op een eind lopen. Bij de rotonde van de horloges. Een mega grote supermarkt die van 08.00-23.00 uur open is. Super!

We kochten de nodige boodschappen en gingen terug naar het appartement.