Sevilla - Reisverslag uit Sevilla, Spanje van Jessica Eekels - WaarBenJij.nu Sevilla - Reisverslag uit Sevilla, Spanje van Jessica Eekels - WaarBenJij.nu

Sevilla

Blijf op de hoogte en volg Jessica

20 Juli 2012 | Spanje, Sevilla

Vandaag hadden we besloten om naar Sevilla te gaan. Nadat ik wat dingen opgezocht had op internet, stond er voornamelijk bij dat het vrijwel onmogelijk en zelfs afgeraden was, om naar Sevilla te gaan met het openbaar vervoer, omdat het qua tijd niet haalbaar zou zijn. Maargoed, ik in gedachte, een excursiereis (lees een bus vol met Hollanders en een irritante reisgids) of de gewone lijndienst (met locale bevolking en zelf bepalen wat je wilt zien), dacht ik, we gaan het gewoon proberen.

De dag ervoor had ik geprobeerd om de tickets te kopen bij het busstation. Ik stond er nogal van te kijken, ze konden de heenrit zo verkopen, maar terug kon alleen in spanje. Wat een rare bedoeling. Omdat je niet gegarandeerd terug kon komen. Maargoed, ik had zoiets, stel dat we vast zitten, dan boeken we wel een hotelletje voor een nacht.

Dus wij in alle vroegte wederom op. Om 07.00 uur zou de bus vertrekken. Deze keer geen gereserveerde plaatsen jammer genoeg. Maargoed, de bus was niet zo druk, omdat hij na Albufeira eerst nog naar Faro zou rijden.

De rit duurde 3,5 uur. Onderweg kwam de douane in de bus om de paspoorten te controleren en verder werd er nog 15 minuten gestopt.
De lucht bij Faro zag er trouwens zo vreemd uit. Vanwege de bosbranden zag het heel grijs en de zon fel rood. Wel een mooi zicht zo, maar wat vervelend voor die mensen daar.

Om 11.30 uur kwamen we aan in Sevilla. Omdat het hier een uurtje later is als in Portugal. Op zoek naar een WC, wat een ranzige zooi daar, zoiets had ik nog niet eerder gezien, gewoon vies. Dus ophouden maar.

We regelden een kaart bij een infokantoor en kochten de tickets voor de terugreis. Die waren er gelukkig nog wel.
Vervolgens op zoek naar de bezienswaardigheden.

We liepen eerst richting de rivier, hier lag een klein parkje met palmen en had je een mooi uitzicht over de versierde brug en de oevers van de stad.
Daar lag de stierenarena al. Een mooi gebouw. Je kon er ook in, maar helaas zou de toer 40 minuten gaan duren, daar was gewoon geen tijd voor, want er waren mooiere dingen te zien. En we zouden maar 4 uur de tijd hebben in Sevilla.

We liepen verder richting de gouden toren.
Van hieruit besloten we verder de weg te vervolgen, we zagen het Palacio de San Telmo, iets verderop een heel mooi gebouw, wat een hotel scheen te zijn. Daarna zijn we door de Universiteit van Sevilla gelopen, op weg richting Maria Luisa Parque. Een park met echt prachtige gebouwen. Je had daar de Plaza de Espana. Wat het gebouw precies is weet ik nog niet, maar het was zo mooi en zo megagroot en je kon er zo helemaal doorheen lopen. Een fontein en verder overal een soort van mozaiek en alle provincies van Spanje hadden er een eigen hoekje, met een landkaartje en logo. Echt mooi.

Daarna liepen we door het park verder. Ik wist dat daar nog een mooi gebouw moest liggen, dus wij op zoek hierna.
Het was bloedheet in Sevilla 43 C. In het park stonden verschillende sproeiers aan, dus even lekker verfrissend, dat water in je gezicht =D

We liepen door een stukje kruidentuin en een watervalletje, om vevolgens uit te komen bij Museum de artes en Costumbres Populares. Echt een mooi gebouw, precies zoals op de anzichtkaarten. Ook lag hier het Rebellon Real en Museum Arqueologico.

We hadden echt haast, want we hadden inmiddels niet zo veel tijd meer. Ik wou graag de cathedraal nog zien en nog wat anzichtkaarten kopen, dus we liepen snel terug.

We kwamen bij de Cathedraal uit waar we mooie foto's gemaakt hebben en verder kwamen we langs het Alcazar, Helaas was er veel te weinig tijd en je moest er sowieso voor betalen, dus dat hebben we maar niet gedaan. Eventueel voor een volgend bezoekje.

Via diverse oude straatjes liepen we terug naar het busstation. We hadden nog iets van 15 minuten de tijd. Bij de bus stond al een file van mensen te wachten. Aangezien we wederom geen gereserveerde plaatsen hadden, was het maar afwachten of we samen konden zitten. Dit kon gelukkig wel. De rit terug was lang, 4,5 uur, omdat de bus in o.a. Huelva, Tavira, Villa Real de Santo Antonio, en nog wat andere plaatsen moest stoppen.

Maar verder een geweldige dag weer. We hadden de laatste bus, 16.15 uur vanuit Sevilla en waren om 19.40 uur (portugese tijd, dus spaanse tijd 20.40 uur) terug in Albufeira.