Musee d orsay - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Jessica Eekels - WaarBenJij.nu Musee d orsay - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Jessica Eekels - WaarBenJij.nu

Musee d orsay

Door: jessinha

Blijf op de hoogte en volg Jessica

08 Januari 2014 | Frankrijk, Parijs

Weer een vermoeiende nacht achter de rug. Onze kamergenoten hebben echt een schroef los ofzo. Een van hun besloot midden in de nacht uitgebreid te gaan douchen, vervolgens heeft ze zeker een half uur haar haren lopen borstelen. Een hels kabaal. Om gek van te worden.
Om 7 uur waren ze alweer op en bezig met opnieuw lawaai te maken.
Toen ze eindelijk klaar waren besloten wij ook op te staan en te gaan ontbijten. Gelukkig was er nu wel ontbijt.

Vandaag besloten we om naar het musee d orsay te gaan. Daar aangekomen stond een gigantische rij mensen en was het erg druk.
En weer zo n idiote security check. Tuurlijk ging dat klote ding bij mij af. Vraagt die gast of ik een wapen bij me heb.
Voor de rest boeide het hem niet en kon ik zo doorlopen.
Maargoed. In het museum mocht je geen fotos maken.
Mij boeide dat museum niet echt maar het gebouw was mooi. En iedereen maakte fotos zo ik dacht als zij dat mogen mag ik dat ook. Dus niet. Meteen iemand liggen klagen dat je niet mag fotograferen. Nou, ik zei, waarom zij dat wel mag en ik niet. Toen liet hij het toe. Belachelijk zulke domme regels.

Daarna besloten we naar tuilerien te gaan. Vanwege de winter was er weinjg te zien. We namen een crepe in het park en gingen naar place de la concorde. Vervolgens naar madaleina en van hieruit naar de warenhuizen printemps en la fayette. Omdat we weer honger hadden aten we iets bij de mac.
Daarna gingen we naar de opera.
Vervolgens de metro naar gare du lyon. Een mooi gebouw en vlakbij lag ern straatje met gekleurde huisjes. Heel apart.

We liepen naar het bastille monument en namen de metro richting place vendome. Ook hier even wat foto's gemaakt. Daarna liepen we verder naar een ander metrostation en vervolgens namen we een andere metro naar hotel du ville. We wilden hier naar Centre Pompidou, gewoon dat gebouw bekijken, maar het bleek dat dat Hotel du Ville ook erg mooi was. En er lagen overal winkeltjes, dus besloten we ook daar nog even te kijken en ondertussen naar Centre Pompidou te lopen.
Het was inmiddels al weer donker en we waren beide erg moe. Na Centre pompidou namen we de metro terug. We kochten nog wat dingetjes in de supermarkt en besloten s avonds nog wat te relaxen en ons koffer alvast in te pakken. We lichtten onze kamergenootjes in dat we de volgende dag s morgens heel vroeg op moesten, dus dat het licht dan wel aan zou moeten gaan. Ze vonden dat gelukkig geen probleem.