Bayern!! en weer naar huis - Reisverslag uit München, Duitsland van Jessica Eekels - WaarBenJij.nu Bayern!! en weer naar huis - Reisverslag uit München, Duitsland van Jessica Eekels - WaarBenJij.nu

Bayern!! en weer naar huis

Door: jessinha

Blijf op de hoogte en volg Jessica

21 Januari 2014 | Duitsland, München

Helaas mijn laatste dag aangebroken. Ook mijn beste nacht. Wat een heerlijke kamer was dit. Om 8.30 uur werd ik met het alarm wakker want ik had zo goed geslapen. Ik wist nog niet wat ik ging doen. Het regende buiten nogal hard en voelde er weinig voor om de stad in te gaan. Maar München was nieuw voor mij en toch wilde ik wat zien.
Ik besloot eerst maar even te ontbijten, want het ontbijt was bij de prijs inbegrepen. Ook hier werd ik compleet verrast. Heerlijk gevarieerd ontbijt, diverse soorten broodjes, maar ook lekker verse meloen en de jus d orange was ook heerlijk.

Na het ontbijt het koffer ingepakt en besloot ik om 10.30 uur toch maar uit te checken. Dit hotel had een goede bagage ruimte waar ik in begeleid werd =D Ook hadden ze nog een wc die ik kon gebruiken dus dat scheelde me mooi weer in de kosten straks voor de openbare wcs.

Ik liep in de richting van het winkelgebied. Echt jammer van die regen de hele tijd. Al snel zag ik 2 mooie gebouwen. Een is het justitiepaleis, de ander weet ik zo niet. Via de karlsplatz liep ik verder, helaas was het plein daar weer in contructie, maar ik zag wel een leuke stadspoort Daarna zag ik de Michaelskirche, Frauenkirche en kwam ik uit op het Marienplein. Hier waren mooie gebouwen te zien. Oa het Neues Rathaus, Altes Rathaus, Heilig geistkirche, Peterskirche, stadtmuseum. Van daaruit liep ik terug naar het Marienplein. Onder het Neues rathaus naar de Alteer Hofbrauhaus en naar het national thetaer. Hier was een mooie kerk, Theatinerkirche, een stukje van de hofgarten.
Via de museums, in griekse stijl besloot ik weer terug naar het staion te lopen en daar wat te eten/drinken te kopen voor de treinreis terug. Ik had nog een half uurtje en moest mijn koffer nog halen.
Dat was gelukkig snel gebeurd en ik was op tijd in de trein.

De trein was een ramp. Ik had vreselijk volk voor me zitten, die dronken waren en continue drank aan het zuipen waren. Ook had ik geen raam om naar buiten te kijken dus ik zat me maar te irriteren aan die lui voor me.
In Frankfurt ging degene naast mij weg en ben ik ook ergens anders gaan zitten. Gelukkig werd er niets gezegd. In een 4,5 uur was in in Dusseldorf en daarna nog het laatste stukje met de regiobahn naar Kaldenkirchen. Om 19.50 uur was ik daar aangekomen. Een vermoeiende reis, maar wel heeeellll veeeeelllll gezien!