Praag - Reisverslag uit Praag, Tsjechische Republiek van Jessica Eekels - WaarBenJij.nu Praag - Reisverslag uit Praag, Tsjechische Republiek van Jessica Eekels - WaarBenJij.nu

Praag

Door: jessinha

Blijf op de hoogte en volg Jessica

10 Januari 2014 | Tsjechische Republiek, Praag

Gisteren dus vertrokken met de nachttrein naar praag. Het was nog lastig om met de koffers naar het station te lopen en het was spits dus moesten we in een overvolle tram.
Op het station nog snel wat geld gewisseld voor alessandra en zelf nog een snack gegeten.
Precies op tijd kwam de trein. Een ouderwetse trein dus nog een klus om het koffer erin te krijgen.

We hadden een 4 persoonscouchette geboekt.
Een conducteur kwam ons uitleggen hoe het functioneerde. Ik dacht dat het een nederlander was, en dat hij mij voor de gek hield dat hij geen nederlands sprak. Bleek het een duitser te zijn.

Tot aan emerich konden we blijven liggen. Daar ineens zat de trein vol met politie. Geen idee wat er aan de hand was maar wij konden gelukkig blijven.zitten of liggen.

De trein reed via oberhausen, duisburg, dusseldorf, koln. Daar kwam een vrouw bij ons in de trein.
We besloten te gaan slapen.

Ik werd wakker toen we in berlijn waren waar.volgens mij de treinstellen losgekoppeld werden.
Daarna reden we via dresden naar praag.

Tsjechie was erg mooi. Een rivier, overal heuvels, kasteeltjes etc.
Ron 9.30 uur kwamen we in praag aan.

Daarna was hetzoeken hoe we in het hotel konden komen. We besloten te lopen. Daar aangekomen zeiden ze dat we overboekt waren en dat we konden kiezen uit 2 hotels. We besloten 1 te nemen dat het dichts bij het station lag.

Een taxi bracht ons naar het hotel. Een 4 sterren. Dit was wel een mooie grote kamer, flatscreen tv, minibar en een mooie kast vol spiegels.

We besloten naar het centrum te gaan. Even wat gegeten bij kfc.
Dit keer een kom friet met een maiskolf.

Daarna richting de toegangspoort van het oude centrum. Werkelijk alles is mooi hier in het centrum. Overal grote gebouwen, kerken etc.
Het beroemde plein was schitterend. Er was zon dus prachtige fotos gemaakt.

Daarna besloten we de brug over te gaan een prachtig uitzicht had je daar wederom. Daarna klommen we door de oude straatjes omhoog. Wederom overal prachtige huizen en gebouwen. Een grote cathedraal en een prachtig uitzicht over de stad.

We besloten de weg naar beneden te gaan. Het was al bijna donker en hadden iets van 5 uur non stop belopen.
Via het plein liepen we terug naar het hotel.

De avond hebben we relaxed doorgebracht in het hotel.