Op naar Venetie - Reisverslag uit Venetië, Italië van Jessica Eekels - WaarBenJij.nu Op naar Venetie - Reisverslag uit Venetië, Italië van Jessica Eekels - WaarBenJij.nu

Op naar Venetie

Door: jessinha

Blijf op de hoogte en volg Jessica

19 Januari 2014 | Italië, Venetië

Vanmorgen wederom op tijd om, want om 8.30 uur zou mijn trein naar Venetië vertrekken. Eerst nog even de laatste spullen ingepakt en opgeruimd en om 7.55 uur besloot ik dan maar uit te gaan checken, want je weet maar nooit hoe lang het duurt en of die lift ook betrouwbaar was. Want dat ding kraakte aan alle kanten zodra je ook maar iets van bagage mee had.
Gelukkig ging het prima. Ik checkte uit en kreeg ook meteen mijn 5 euro borg mee.
De weg naar het station was gelukkig redelijk kort, maar het blijft geen prettige buurt om doorheen te wandelen. Ongeveer 5 minuutjes lopen. Gelukkig was het al licht. Bij de info borden stonden alle treinen weergegeven, maar bij mij stond er niet achter waar hij ging vertrekken. Ik besloot hier maar te gaan wachten. Al vond ik de plek niet zo super. Ik had ook direct iemand achter me aan die denk ik geld nodiig had voor een ticket ofzo. Ik besloot toch maar wat verder in het station te gaan wachten. Om 8.15 uur stond er nog steeds niets achter mijn treinnr terwijl er bij andere treins al lang het vertrekperron aangegeven stonden.
Ineens stond er wel iets achter mijn treinnr, een text, maar geen idee wat ze ermee bedoelde. Ik was al aan het kijken of er misschien personeel van treinitalia rond liep, maar zag niemand, dus wachtte ik een paar minuutjes en eindelijk verscheen het vertrekperron ook op de borden.

De trein was gelukkig niet zo heel druk en mijn koffer kon ik kwijt voordat je de coupe in kwam. Onderweg was het weer wat bewolkt en ineens ook mistig dus helaas weinig foto's van Italie kunnen maken.
De rit duurde ongeveer 4 uur schat ik. Rond 12.30 uur kwam ik aan in Venetie Santa Lucia. Dat station ligt direct op het eiland, dus ik kon lopend naar mijn hotel.

Bij het hotel aangekomen stond ik voor een dichte deur. Ik belde aan, en iemand door de speaker zei iets wat ik niet verstond. Dat ik naar een ander hotel in de buurt moest lopen, maar ik snapte niet wat hij bedoelde
Ineens stond hij toch naast me en bleek het de receptionist van het hotel aan de overkant te zijn.
Hij nam me mee naar zijn hotel. Echter daar aangekomen bleek dat ze mij in een ander hotel hadden geplaatst. Aan het kanaal op een 500 meter lopen. Hij vertelde er echter niet bij dat de kade blank stond, dus toen ik erheen liep was alles drijf nat. Ik stond tot mijn enkels in het water.
Het hotel kon ik niet direct vinden dus ik liep een bar binnen en de oudere heren lieten me zien waar ik heen moest.

Bij dat hotel aangekomen was alleen een schoonmaakster aanwezig en moest ik wachten op de receptionist. Een nogal norse man kwam aan en die had duidelijk geen zin in gasten. Ik vroeg hem op een nette manier hoe ik mijn koffer op de terugweg morgen droog kon houden en het enigste wat hij zei was 'boot'. Net of ik achterlijk was ofzo.
Ik dacht hem kan ik maar beter niets vragen want alles wat ik hem vroeg antwoorde hij in 1 woord terug.

De kamer zag er netjes uit, venetieaanse inrichting, 2 bedden, badkamer met bad. Maar de deur kon je bv niiet goed afsluiten, ramen gingen niet open. Maargoed, ik snel andere kleding aangetrokken en besloot er maar op uit te trekken. Het was inmiddels al 13.30 uur en het weer zou vanmiddag gaan regenen. Nu was het nog droog.

Ik liep langs het Canareggio kanaal wat er al leuk uitzag. Daarna via de winkelstraat richting, wat ik probeerde het san marco plein. Ik vond uiteindelijk een plein met een mooi kerkje en de rialto brug. Ik snap niet wat mensen er mooi aan vinden, want de brug is superlelijk met winkeltjes/gebouwen erop. Maargoed, vandaaruit liep ik over de wismarkt en kwam ik bij andere steegjes terecht, maar geen san marco plein. Ik vermoed dat ik verkeerd was gelopen en probeerde nu de weg terug te vinden. Met veel moeite vond ik het plein uiteindelijk. Bleek de kerk in de steigers te staan, het plein half onderwater en het begon ook nog te miezelen.

Ik liep via de kade de Ponte dell Accademiabrug over en kwam op een ander eiland, Dorsoduro terecht waar je een mooi uitzicht had over het kanaal Canale della Giudecca en andere huisjes met kerkjes. Hier had je ook een prachtig zicht op het eilandje San Giorgio Maggiore.

Via de Dogana di Mare en de Santa Maria della Salute kerk liep ik weer terug en het was de bedoeling dat ik terug naar het hotel zou lopen omdat het al wat later werd en de regen ook steeds harder werd. Echter lukte het me niet de weg terug te vinden. Ik was compleet verdwaald. Met wat moeite lukte me het om het San Marco plein wederom te vinden, maar van daaruit was het een heel eind terug naar het hotel en ik had geen idee welke richting ik uit moest lopen.
Ik keek nog even bij het paleis, achter het paleis waren de mannen van de gondols luidruchtig aan het zingen wat erg leuk was om te zien. Ik besloot toch maar eens bij die vaporetto boten te gaan kijken of er een weg terug was naar het station.
Ik besloot het maar te vragen want de automaten snapte ik toch niets van. Het bleek te kunnen en er ging een boot naar het station, maar een enkele reis kostte wel 7 euro :(

Maargoed, de regen kwam met bakken uit de lucht, het was bijna donker en ik kreeg honger dus besloot ik die vaporetto te nemen. Hij ging over het hele Canal Grande, dus ik zag wel een hele mooie tocht en het was schemerig dus het had allemaal een mooie sprookjesachtige uitstraling. Heel mooi, ondanks de regen wel genoten. De tocht duurde wel een tijdje omdat hij bij alle haltes stopte.

Daarna terug naar het hotel gelopen. Via het station was dat wel wat makkelijker. Ik had een waterkoker bij me en wou wat noodles maken, omdat ik alleen in een restaurant niet wou zitten.
Op de kamer bleek echter geen enkel stopcontact te zijn waar mijn kabel in paste. Ik baalde als een stekker. Ik had alleen nog maar wat chips en zag het niet zitten om alleen dat te eten.
Dus ik mijn kleren maar weer aan, wederom nieuwe kleren en schoenen omdat alles wederom nat was geworden.

Het regende kei en keihard dus ik had vette pech, maar ik wist dat er nog ergens een supermarkt was in de hoofdstraat.
Die bleek uiteindelijk op een dikke 20 min lopen te liggen, maargoed hij was gelukkig nog open en ik kocht wat broodjes, koekjes, chocolade en wat te drinken. Daarna weer terug door die regen die gewoon niet meer stopte.
Dus wederom drijfnat kwam ik aan in het hotel. Maar nu gelukkig wel wat te eten.

Na het eten nog even douchen en wat tv gekeken en daarna naar bed. Morgen weer vroeg op.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Italië, Venetië

Jessica

Actief sinds 15 Sept. 2008
Verslag gelezen: 235
Totaal aantal bezoekers 27411

Voorgaande reizen:

26 Mei 2022 - 29 Mei 2022

Denemarken & Zweden

27 Februari 2022 - 05 Maart 2022

8 daagse reis Zwitserse Alpen

06 September 2021 - 17 September 2021

12 daagse Unesco Reis Adriatische Kust

21 September 2020 - 28 September 2020

Zwitserland

30 Mei 2020 - 02 Juni 2020

Athene

21 Februari 2020 - 01 Maart 2020

Kroatie Feb 2020

09 December 2019 - 13 December 2019

Edinburgh

30 Mei 2016 - 15 Juni 2016

Viva España

04 Januari 2014 - 20 Januari 2014

Winter citytrps in europa 2014

13 Juli 2012 - 23 Juli 2012

Portugal

18 Maart 2011 - 05 Mei 2011

Nog een keer op de braziliaanse toer!!

27 Januari 2010 - 06 Mei 2010

BRAZIL WITH THE LOCALS!!!

25 September 2009 - 09 Oktober 2009

tenerife

12 December 2008 - 13 Februari 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: