Alicante - Reisverslag uit Alicante, Spanje van Jessica Eekels - WaarBenJij.nu Alicante - Reisverslag uit Alicante, Spanje van Jessica Eekels - WaarBenJij.nu

Alicante

Door: Jessinha

Blijf op de hoogte en volg Jessica

04 Juni 2016 | Spanje, Alicante

Vandaag zijn we naar Alicante geweest. Ik heb besloten toch maar met het openbaar vervoer te gaan want excursies kosten een fortuin. Een excursie naar Alicante en Elche zou 49 euro kosten en aangezien ik hier amper mogelijkheden zie om ze te boeken zijn we nu met de tram gegaan.

We namen vroeg de tram in Benidorm. De prijs is spotgoedkoop 6.40 euro voor een retourtje. Het station ligt wel een eindje lopen maar voor deze prijs een uur en een kwartier in de trein is geen geld.
We stapten uit bij station marq castelo waar het santa barbara kasteel zou moeten zijn. Toen we er aankwamen zagen we dat het hoog op een berg ligt dus een hele klim. Ik had gelezen dat er ook een lift zou moeten zijn dus naar wat zoek werk bleek die aan get strand te liggen. Ook daar maar naar moeten zoeken. Waren we toch wel weer een dik half uur verder . De lift bleek in een tunnel te zijn. Een hele lange tunnel. Het kostte 2.75 euro en je kon er mee op en neer. Bovenop was een adembenemend uitzicht op de stad en streek. Helaas was het een beetje heiig dus heel ver kon je niet kijken maar verder wel mooi. Ook waren er diverse ruimtes met spullen. Een soort van museum. We hebben er ruim 2 uur zeker rondgekeken.
Daarna met de lift naar beneden en via de strandboulevard kwamen we bij de haven vol met luxe jachten en een grote piratenboot. Daarna liepen we nog over de mooie boulevard met palmen en mooie bestrating. Hier was een toeristenmarktje.
We rustten even uit bij een mooi pleintje en daarna liepen we nig richting het stadhuis en de basilic en wat oude straatjes. Daarna zagen we de oude markthal maar het was zaterdagmiddag en volgens mij was die dicht. We besloten hier de tram maar terug te nemen naar Benidorm. Het was inmiddels al wat later dus het was wel mooi geweest zo.