Zwitzerland dag 5 - Reisverslag uit Saas-Grund, Zwitserland van Jessica Eekels - WaarBenJij.nu Zwitzerland dag 5 - Reisverslag uit Saas-Grund, Zwitserland van Jessica Eekels - WaarBenJij.nu

Zwitzerland dag 5

Blijf op de hoogte en volg Jessica

25 September 2020 | Zwitserland, Saas-Grund

Vandaag zouden we met de hoteleigenaar een wandeling door het dorp gaan maken, maar als het hard zou regenen zou dit niet doorgaan. Ik had ondertussen gespot dat het in de bergen aan het sneeuwen was.

In saas grund zelf regende het.

Onze tafelgenoten leek het wel leuk om met de kabelbaan omhoog te gaan en ik wou ook graag. Dus besloten we dat te doen. We kregen kaartjes van het hotel, uiteraard wel tegen betaling. Vervolgens liepen we naar de kabelbaan.

Volgens mij waren we de enigste en we gingen direct met zijn 4en omhoog. Het regende dus vette pech kon je geen fotos maken. Pas wat hogerop merkte ik dat de raampjes open konden. Al snel sneeuwde het en werd het koud. Des te hoger we kwamen des te meer sneeuw. Echt prachtig boven de dennebomen vol sneeuw. Halverwege bij Kreuzboden moesten we overstappen op een andere gondel. Degene die daar stond keek ons vreemd aan. 4 vrouwen in de sneeuwstorm die naar de top willen. Hij moest de kabelbaan opstarten. Wat een lol hadden we. Helemaal boven hooh saas was het ijs en ijskoud. Gevoelstemperatuur -8c. Alles was wit. Ijskoude wind dus al snel geen gevoel in mijn vingers. Je kon niet uitgebreid gaan wandelen daar dus we hebben wat fotos gemaakt, ik heb nog door de sneeuw gerold, ik zag eruit als de verschrikkelijke sneeuwvrouw maar wat was het leuk.

We moesten op tijd beneden zijn omdat de lift tussen de middag sluit en we nog bij kreuzboden wilden kijken. Echter bij kreuzboden was het vies koud, ijzige regen, harde wind, ook sneeuw maar dat was geen doen zo. We hadden het ijskoud en zijn toch maar naar beneden gegaan. Helaas waren de ramen nu compleet vastgevroren en kreeg je ze niet open. In saas grund zelf was het groen en miezelde het wat. We besloten eerst wat op te warmen in een bakker met warme chocolademelk.

Daarna naar het hotel. Even warme douche. Om half 2 zou de bus naar Saas Fee gaan. Onze chauffeur zou ons eerst het stuwmeer laten zien maar dat ging niet door vanwege de wegafsluiting vanwege lawinegevaar.

Saas Fee een leuk skidorpje omringd door hoge bergen die nu al wit waren. Het was een mooi zicht. We kregen anderhalf uur de tijd om rond te wandelen. Hier ook wat meer te beleven als in saas grund. Het was ook weer koud, koude wind. We besloten wat te drinken op het terras.

Vervolgens reden we weer terug naar saas grund. We besloten nog even het dorpje te verkennen. De ouderwetse houten huisjes, mooi kerkje, begraafplaats zag er apart uit.

Was wederom een leuke dag geweest