Dag 2 Reisdag - Reisverslag uit Saas-Grund, Zwitserland van Jessica Eekels - WaarBenJij.nu Dag 2 Reisdag - Reisverslag uit Saas-Grund, Zwitserland van Jessica Eekels - WaarBenJij.nu

Dag 2 Reisdag

Blijf op de hoogte en volg Jessica

22 September 2020 | Zwitserland, Saas-Grund

De tweede dag zou ook een reisdag worden. Ook nu dacht ik, wat saai. Weersvoorspelling was niet al te goed. We zouden eigenlijk in montreux stoppen, maar omdat dat in code oranje gebied ligt mochten we daar niet heen :(

Maar eerst ontbijten. De groep werd in 2en gesplitst omdat de eetzaal te klein was. Wij zaten om 7 30 uur. De andere van 07.00 tot 7.30. Ontbijt was simpel maar smaakte prima. Had wat chocoladebroodjes en croissantje.

Om 8.15 uur reden weer aan. Het was bewolkt, maar aangename temperatuur. Snel op weg naar Swirzerland. Na min rijden passeerden we de grens bij Basel. Ik vond de stad op Luik lijken, veel tunnels, grauw en grijs. We reden verder en het landschap veranderde een beetje. Dat leek wat meer op noord frankrijk. Niet het spectaculaire wat ik gehoopt had. Na 2 uur stopten we even voor een korte pauze langs de snelweg

Vervolgens reden we verder richting Thun. Daar zag het zo mooi al uit, we reden langs meren, bergen, prachtig.

Onze chauffeur had een leuk plaatsje voor de middagpauze op de planning. Brienz. Toen we daar aankwamen was het zo mooi, kerkje op de heuvek, groenblauw meer, hoge bergen, leuke boulevard en overal houten huisjes. We mochten een anderhalfuur het stadje bezichtigen. Het was heel mooi, lekker rustig, prachtig kunnen fotograferen. Het weer was heerlijk 20 graden, half bewolkt.

Vervolgens reden we verder, het werd steeds spectaculairder. We gingen via de grimselpas, dus hoog te bergen in. Overal zag je mooie bergen, wat watervalletjes. We reden omhoog waar een stuwmeee was, heel mooi water, in de verte een waterval. Bovenop mochten we een half uur rondkijken. Veel te kort. Het uitzicht was mooi, zelfs een regenboog gezien. Het miezelde een beetje, maar verder was het weer geweldig. Onbeschrijflijk. Vervolgens gingen we in de afdaling. We zagen zelfs wielrenners de hoge berg op komen. Wederom spectaculaire uitzichten vanuit de bus. We reden verder door het practige landschap toen de chauffeur ineens zei dat we de grote hangbrug over mochten steken. Weer een practige stop. We kregen een half uur de tijd. Niet iedereen wilde dat, maar wij wel. Midden in de brug die behoorlijk wiebelde zag je een snelstromende beek, in de verte bergen, bossen. Ook weer heel mooi. We liepen de brug over naar de andere kant. Echt genoten en in een deuk gelegen over die schommelbrug.

Daarna reden we richting saas grund. Maar de tocht bleef mooi. Steeds hooggebergte, watervallen etc.

Om 17.30 kwamen we in het hotel. Kamers netjes, prachtig uitzicht op de bergen en het stadje, gedeeld balkonnetje.

We besloten even snel naar de supermarkt te gaan omdat die vroeg dicht zou gaan.

Die was een 10 min verder. We kwamen onderweg nog een grote grommende stier tegen. In een deuk gelegen omdat die nogal boos leek . Op de terugweg babygeitjes gezien die heel lief naarvons toekwamen.

Om 19.00 uur gingen we eten. De eigenaar kwam speciaal naar me toe dat hij voor mij ander vlees zou regelen omdat de rest hachee kreeg. Ik kreeg een snitzel. Iedere tafek kreeg een portie aardappelen, rode kool. Er was een salade buffet. Drank kregen we op rekening. Wel vrij prijzig. 3.60 franc voor een klein glaasje cola.

We kletsen na het diner nog een tijd met onze tafelgenoten Carla en Dunya.

Om 22.00 zijn we naar de kamer gegaan waar we eerst nog ons koffer konden uitpakken