Buenos Aires - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Jessica Eekels - WaarBenJij.nu Buenos Aires - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Jessica Eekels - WaarBenJij.nu

Buenos Aires

Door: Jessica (webmaster)

Blijf op de hoogte en volg Jessica

13 December 2008 | Argentinië, Buenos Aires

Vanuit Parijs vertrokken we echter pas om 0.15 uur, maar uiteindelijk bleek dat we sneller zouden vliegen waardoor we 10.00 uur plaatselijke tijd geland zijn. Na 12.45 uur vliegen ongeveer. De vlucht was niet saai, we hadden een persoonlijk TV scherm met zoveel keuze aan films, spellen, etc dat ik me geen moment verveeld had. Het eten aan boord was prima. Het enigste nadeel de soms (in mijn ogen) wat heftige turbulentie. Vooral het stuk vanaf Noord Brazilie tot aan net voor Buenos Aires ging het behoorlijk hard te keer. Maargoed, al met al, veilig geland. In Buenos Aires moesten we ons paspoort laten stempelen. Daarna op zoek naar onze reisleider. Een heel gedoe, want ze was nergens te bekennen. We hebben een uur staan wachten met de hoop de rest van de groep tegen te komen, maar die bleken wat later bleek, bij een andere gate te zijn aangekomen. Via een reisleider van een andere Nederlandse reisorganisatie konden we haar toch vinden.

Met de bus gingen we naar ons Hotel in Buenos Aires, Hotel Castelar. Snel ingecheckt en vervolgens zijn we een fietstour gaan maken door de stad.

We begonnen op Plaza San Martin, van daaruit reden we naar Puerto Madero, de haven van Buenos Aires, daarna een droogstaande rivier : Reserva Ecologica Costanera Sul”, een stukje van een strand hebben we nog gezien. Daarna reden we een heel stuk door Buenos Aires op weg naar de wijk La Boca. Hier vind je o.a. het stadion van Boca Juniors en verder El Caminito, een wijk vol met gekleurde huisjes, op straat zag je mensen de tango dansen en verder veel souvenirwinkeltjes en kraampjes. Aan het eind gingen we weer een heel stuk door de stad fietsen op weg naar het plein waar je “Casa Rosada” en het “Monument van 5 de Mayo” staan. Daarna was de fietstour van +/- 3,5 uur voorbij. Met de metro weer terug naar het hotel. Even omkleden en op naar de briefing voor de komende dagen. Het blijkt dat we een heleboel excursies tegelijk moeten betalen en chileens geld moeten regelen. Een heel gedoe, vooral omdat je maar 3x 70 euro (peso’s 300) mag opnemen met een postbank pasje. Ik had geluk nog een andere pinpas meegenomen te hebben. In ieder geval chileens geld hebben we nog niet kunnen regelen.

Na de briefing zijn we naar San Telmo gegaan met de groep om daar te gaan eten bij een Argentijns Steak Restaurant. Ik heb daar prima gegeten, een grote steak met frietjes en drank voor 50 peso’s, wat rond de 12 euro was, dus erg goedkoop en super lekker. Na afloop wederom in taxi’s naar het hotel. Ook een helse rit, aangezien we scheuren als gekken daar over die 7? Baans wegen? Maar gelukkig veilig aangekomen. Daarna maar eens naar bed.