boottocht ilha grande - Reisverslag uit Ilha Grande, Brazilië van Jessica Eekels - WaarBenJij.nu boottocht ilha grande - Reisverslag uit Ilha Grande, Brazilië van Jessica Eekels - WaarBenJij.nu

boottocht ilha grande

Door: jessinha

Blijf op de hoogte en volg Jessica

20 Maart 2011 | Brazilië, Ilha Grande

vandaag zouden we een boottocht maken naar een deel van het eiland. Een aantal mensen van de groep zouden dat goedkoop geregeld hebben voor 15 reais, echterrrr toen we dus daar kwamen vroegen ze er 50 reais voor. Ik vond 50 op zich niet duur, want dat is omgerekend een 22 euro.

Maargoed, als het aan mij lag ging ik al mee, maar de andere hadden intussen een speedboat gezien die voor 60 reais wou varen p.p. Incl snorkeluitrusting. Dus die zouden we dan doen.

We gingen eerst naar lagoa azul. Dat is een soort baai met cristalhelder water waar je tussen rotsen kon snorkelen. Deze keer wel mijn onderwatercamara meegenomen. Er zaten weer van zo n gestreepte maanachtige vissen en verder soort van inktvissen ofzo, heel mooi. Na een uurtje gingen we naar een baai praia amor, waar we ook even het water in konden. Hier zaten een soort vissen, heel lang en smal, net een mini slang.... Wel mooi om te zien,
Vervolgens legde de boot aan bij freguesia de santana, hier was een strandje en kon je wandelen naar een waterval.

Ik wou wel gaan en ben met 2 jongens naar boven geklommen. Het zou een makkelijke weg zijn. Dus niet he. Wat een gedoe, modderige paadjes, hele smalle paadjes, stukjes over rotsen klimmen, dit op mijn slippers en blote voeten... Na een 30 min lopen en klimmen kwamen we aan. Snel een foto gemaakt en weer snel terug. Vermoeiend. Even afkoelen in zee en weer de boot op.

Daarna gingen we naar saco do ceu. Ook weer een baai waar je even van de boot af kon springen.
Vervolgens legden we de boot nog even stil bij wat rotsen. De zee was wat ruig dus ben ik er niet uit gegaan. Het laatste strandje wqas abraaoozinho, weer klein met wat palmen. Rond 17.30 uur waren we weer terug, ruim 6 uur op die boot gezeten.

Loes ik en job zijn nog ijs gaan eten. Gisteren een tent ontdenkt waar je zaelf je ijs kunt samenstellen en per gewicht betaald. Heerlijk ijs.

S avonds begon het weer te regenen...vrij hard. We gingen uiit eten. De halve groep ging vis eten, ik met 3 andere gingen voor de pizza! Daarna nog even terug naar die ijssalon....heb gewoon voor 20 reias aan ijs gegeten vandaag.... Zo n 400 gram.... Heerlijk.

Nog een drankje genomen en nu even relaxen op de kamer. Morgen vertrekken we aan het eind van de middag naar rio!