Arraial do Cabo & Cabo frio - Reisverslag uit Cabo Frio, Brazilië van Jessica Eekels - WaarBenJij.nu Arraial do Cabo & Cabo frio - Reisverslag uit Cabo Frio, Brazilië van Jessica Eekels - WaarBenJij.nu

Arraial do Cabo & Cabo frio

Door: jessinha

Blijf op de hoogte en volg Jessica

17 April 2011 | Brazilië, Cabo Frio

Eergisteren zijn we met de stadsbus naar Arraial do Cabo geweest. Het was een hele klus om uit te vinden waar die bus zou vertrekken, dus wij maar gaan zoeken en we hadden hem gevonden.

Het plaatsje ligt op schat ik 15 KM vanuit Cabo Frio. De taxi zou 60R$ zijn, maar nu betaalden we 3,55 R$

We hadden ook een georganiseerde excursie kunnen boeken voor 65 R$, maar omdat we dat te duur vonden gingen we zelf op onderzoek uit.

In Arraial aangekomen hadden we geen flauw idee waar we heen moesten en waar we uit moesten stappen. Loes ging met de landkaart naar de conducteur, maar die sprak geen Engels, maar gebaarde dat we eruit konden gaan. Wij dus eruit, maar wederom geen idee waar we heen moesten. Gelukkig zei een vrouw welke richting we uitmoesten, nadat we een keer fout waren gelopen kwamen we bij de haven uit.

Er stond daar iemand die boottochten verkocht dus ideaal. Het mooie was ook nog dat het maar 25 R$ zou kosten. Ik had zoiets van meteen doen, want de meeste tochten gingen maar tot 11.00 uur. Voor hetzelfde geld waren we te laat.

Het was bijna 11 uur en de boot zou in 10 minuten vertrekken.
Er waren nog 2 andere bij, 2 stellen en verder 2 personen bemanning.
Volgens mij was het ook een stelletje, ;) 2 mannen hahaha.... Maar geen probleem. Wel leuk... we hadden een klein bootje en het golfde nogal...maar verder ging het wel goed. We gingen de haven uit en al snel kwamen we in een soort van baai waar een hoog duinen strand was, heel mooi, Ilha de Farol. Het was beschermd natuurgebied. De boot mocht niet aanleggen dus we moesten door het water heen om aan land te komen. Het water was echt kristalhelder. Daarna voeren we naar een ander strandje prainhas geloof ik, we kwamen nog een kloof tegen en een schildpad, ook hier was het kristalheldergroen water, zo mooi en weer duinen.

De laatste stop voeren we terug naar een ander strand, praia forno geloof ik, wat kleiner strand, wel veel cactussen, waar ik overigens met mijn voet in was gaan staan in een stuk :( Daarna ging de boot weer terug.

Het plaatsje Arraial leek wel uitgestorven, maar we gingen naar een restaurantje waar we de enigste klanten waren, we bestelden een flinke ´portie pasta, heerlijk.

Daarna liepen we naar de andere kant van Arraial, Praia Grande, een megagroot strand, verder metershoge golven en wat duinen. Hier hebben we nog een 2 uur gelegen en de zonsondergang gezien, echt mooi.

Daarna was het weer zoeken hoe we terug moesten komen, maar gelukkig na wat rondvragen hadden we de juiste bus.

Gisteren en vandaag hebben we de dag op het strand hier in Cabo frio doorgebracht, ook hier helder water en verder heel veel vissen, van die vissen die zichzelf opblazen en dik worden zeg maar als je ze vangt, heel apart, ik heb geprobeerd een foto te maken maar of ze gelukt zijn weet ik niet.

Net nog heerlijk gegeten, ´pizza pepperoni en een banaan kaneel pizza. Zo lekker, snap niet dat ze die bananen pizza s niet in NL verkopen :( Daarna nog even naar de schepijstent geweeest, we hebben nu een andere gevonden waar de mensen echt vriendelijk zijn. Bij de ene op de hoek waar we eerst gingen zit een stuk chagrijn aan de balie, echt zo´n takkenwijf hahaha.

Morgen vertrekken we naar Rio weer. Dit keer een wat goedkoper hotel. Loes vertrekt aankomende woensdag al, dus ik moet gaan kijken wat ik erna nog ga doen. Rio is megaduur helaas. Dus moet snel iets anders vinden.