Rio - Reisverslag uit Brasilia, Brazilië van Jessica Eekels - WaarBenJij.nu Rio - Reisverslag uit Brasilia, Brazilië van Jessica Eekels - WaarBenJij.nu

Rio

Door: jessinha

Blijf op de hoogte en volg Jessica

10 April 2011 | Brazilië, Brasilia

Afgelopen zondag zijn we aangekomen in Rio. Eindelijk mijn eigen ding doen, niet afhankelijk zijn van de groep, perfect.

De zondag dat we aankwamen zijn we met de groep wel nog wat gaan drinken op de copacabana.

De dag erna ging de groep op citytrip. Wij, Loes en ik hadden daar als enigste niet voor betaald en geboekt. Als we mee wilden kostte dat 120 R$ zonder entreekosten en 200 R$ met entreekosten wat een beetje te veel van het goede is.

Met cicero spraken we af. Het weer was nogal bewolkt dus besloten we maar naar de cathedraal te gaan, daarna hebben we wat kerken in de stad bezocht. Verder zijn we naar de botanische tuin geweest. Toen we daar weg gingen, kwamen we een vrouw tegen die nogal overstuur was, ze was net beroofd geworden, erg zielig, dus wij snel naar de andere kant van de weg, gelukkig is ons niets overkomen.

s Avonds zijn we nog in de winkels gaan kijken. Het bleek dat de groep trouwens niet naar het cristusbeeld was geweest vanwege het mindere weer.

De 2e dag zijn Loes en ik naar Arpoador geweest, een uitzichtpunt tussen Ipanema en Copacabana, daar ontmoetten we Cicero.

Met hem gingen we naar de mozaieke trappen in het centrum van de stad. Niet echt een veilige plekken, maar we maakten snel wat fotos en gingen daarna terug. We namen het trammetje naar de wijk Santa Teresa. Daar begaf mijn camara het ineens, hij deed niets meer, klote ding.

Omdat Loes met de groep zou weggaan, brachten we haar terug en ik ben met Cicero naar de shopping mall Rio sull gegaan. Om een camara te zoeken, echter alles zooooooooooooo duur.

We besloten wat te gaan eten, Rodizzio de pizza, heerlijk gegeten, je kunt uit zoveel soorten pizza kiezen, megaveel, zoete en zoute pizzas.

De dag erna was het weer beter, maar ik moest eerst een camara kopen. Op een plaats in het centrum waar ze heel veel electronica verkochten, net een zwarte markt kocht ik een nieuwe camara. Ik nam mijn oude ook nog mee , die het soms wel doet.

Ik kocht een sony, wel duur, maar heb nu tenminste een camara :)

We namen de bus naar het cristusbeeld, het was nog vrij mooi weer, maar om omhoog te komen werd het steeds mistiger. Toen we eenmaal boven waren was het beeld volledig in de mist, echt klote, het duurde wel 2 uur eer we zicht hadden, maar toen was het uitzicht prachtig :) Eindelijk kunnen genieten van al dat moois.

s avonds ging loes naar het afscheidsdiner van de groep, ik ging met cicero weg. Weer zo n pizza restaurant. Heerlijk, deze was wel duurder, daarna gingen we naar de bioscoop, ook fijn, leuke film gezien.

De dag erna had Loes Favelatoer met de groep, aangezien ik dat niets aanvond ben ik met cicero weggegaan, we gingen naar Urca, om daar even te wandelen, daarna wat gegeten in botafogo en naar Saara, de markt geweest. Daarna Loes maar eens opgehaald. Samen zijn we naar Rio Sull geweest om wat te eten.

De dag erna zijn Loes en ik alleen op pad geweest, de wilden naar de suikerberg. Het was prachtig weer en bloedheet.

We moesten eerst van hotel wisselen, de sfeer in ons oude hotel was niet leuk, bekakt en onvriendelijk, nu zaten we in een 4sterren hotel aan de copacabana met mega grote kamer en super vriendelijke mensen,
Daarna naar de suikerberg
Met de metro en bus erheen, was wel even zoeken hoe we er moesten komen.
De bus zat stamp en stampvol, niet normaal. Op de berg hadden we schitterend uitzicht over heel rio. ook zagen we aapjes.

s Avonds nog in de shoppingmall wat gegeten en vervolgens gingen we naar de bioscoop voor de film Rio te zien, een soort ice age film, maar dan ging de film over papegaaien, echt geweldig, zo n leuke film. Echt genoten.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jessica

Actief sinds 15 Sept. 2008
Verslag gelezen: 110
Totaal aantal bezoekers 27612

Voorgaande reizen:

26 Mei 2022 - 29 Mei 2022

Denemarken & Zweden

27 Februari 2022 - 05 Maart 2022

8 daagse reis Zwitserse Alpen

06 September 2021 - 17 September 2021

12 daagse Unesco Reis Adriatische Kust

21 September 2020 - 28 September 2020

Zwitserland

30 Mei 2020 - 02 Juni 2020

Athene

21 Februari 2020 - 01 Maart 2020

Kroatie Feb 2020

09 December 2019 - 13 December 2019

Edinburgh

30 Mei 2016 - 15 Juni 2016

Viva España

04 Januari 2014 - 20 Januari 2014

Winter citytrps in europa 2014

13 Juli 2012 - 23 Juli 2012

Portugal

18 Maart 2011 - 05 Mei 2011

Nog een keer op de braziliaanse toer!!

27 Januari 2010 - 06 Mei 2010

BRAZIL WITH THE LOCALS!!!

25 September 2009 - 09 Oktober 2009

tenerife

12 December 2008 - 13 Februari 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: