Montmartre en meer - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Jessica Eekels - WaarBenJij.nu Montmartre en meer - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Jessica Eekels - WaarBenJij.nu

Montmartre en meer

Door: jessinha

Blijf op de hoogte en volg Jessica

07 Januari 2014 | Frankrijk, Parijs

Vandaag na een wederom slechte nacht doordat onze kamer genoten steeds zo n lawaai maakten maar ook omdat de kamer bloedheet was.
We stonden wat later op. Een van de meiden was nogal verkouden en lag de hele nacht te hoesten. De andere maakte nogal wat lawaai vanmorgen bij het opstaan, door uitbunding in haar koffer te gaan graaien en dan nog eens liters haarlijk in d'r haren spuiten, net voor mijn bed :( Vreselijk zo'n hostel.

Omdat we later op waren, gingen we dus ook later naar het ontbijt. Het was 9.30 uur. Het ontbijt was tot 10.00 uur.
Daar aangekomen was alles weg. Ik baalde als een stekker want ik had nogal honger. Dus de ontbijtdame aangesproken, die natuurlijk alleen frans sprak. Ik vroeg naar het ontbijt. Ze zei iets van fini, wat beeindigd betekende. Nou, ik zei tot 10 uur ?? Ik weet niet wat ze allemaal zei, maar ze haalde toch nog wel wat broodjes voor me en ook wat jus d'orange, dus gelukkig toch iets kunnen eten. Daarna gingen we weer de stad in.

We besloten naar mont martre te gaan. We namen de metro en onderaan de berg gingen we eerst wat souvenirs kopen.
Daarna besloten we naar boven te gaan richting de Sacre coeur. Gelukkig konden we die irritante lui met hun lintjes vermijden.
Het uitzicht was prachtig. We gingen de cathedraal in. Daarna liepen we via het schildersplein een stuk naar beneden. Hier waren wat restaurantjes die gelukkig open waren en we nanen allebei een spagetti bolonese. De drank was duur. 4 euro voor een cola 9 euro voor de pasta.

Daarna liepen we verder de berg af en via de grote weg naar de moulin rouge. Daarna namen we de metro naar de arc de triompf en besloten we wat te shoppen aan de champs elyssee.
Omdat we moe waren besloten we even naar de hostel te gaan. Even bijkomen en iets eten.

Na wat gerelaxed te hebben namen we opnieuw de metro naar champs elysee om de lichtjes te zien. Alles is mooi versierd. Ze hadden er ook nog kerstversiering staan, maar ook de hele straat was mooi verlicht.
Daarna namen we de metro naar de eifeltoren.
We kochten een crepe. Een heerlijke pannekoek met chocolade. Best prijzig 3,50 euro, maar wel lekker dus.

Bij de eifeltoren was het lekker rustig en we waren binnen een 20 min ofzo boven. Het was wel wat gaan miezelen en het waaide erg hard op de toren, dus het voelde nogal fris aan.
Het uitzicht van parijs bij nacht was mooi. We besloten nog flink wat foto's te maken en van het uitzicht te genieten.
Het was nu al vrij laat dus besloten we terug naar de hostel te gaan. Toch een hele dag op stap geweest zo. Het was bijna 22.00 uur toen we op de kamer waren.