Versailles and louvre - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Jessica Eekels - WaarBenJij.nu Versailles and louvre - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Jessica Eekels - WaarBenJij.nu

Versailles and louvre

Door: jessinha

Blijf op de hoogte en volg Jessica

06 Januari 2014 | Frankrijk, Parijs

De nacht in onze hostel was niet echt super. We.deelden de kamer met 2 andere dames. We waren zelf erg moe en probeerden rond 23 uur te gaan slapen. Ik kon echter niet in slaap komen. Ik vermoed dat ik rond 1uur ben gaan slapen. Om 2.30 uur kwam er iemand binnen, dus ben je weer wakker. Dan lukte me het om een 3 uurtjes te slapen. Om 5.30uur een kabaal op de gang. Bleek ons ander kamergenootje een compleet gesprek te gaan voeren. Dus slapen onmogelijk.
Om 7 uur ging iemand douchen. Dus een slechte nacht al met al.

We zouden vandaag naar het louvre museum gaan. Dus we moesten vroeg op. Helaas was Alessandra het bed niet uit te krijgen in de vroege ochtend. Het duurde wel een tijdje eer ze opstond. Ik probeerde haar er wel van te overtuigen dat we op tijd op moesten zijn, want op zondag zijn die musea erg druk. Rond 08.00 uur was ze dan eindelijk op.

Eerst maar een ontbijt. We kregen een broodje, croissant met jam en wat kus. Smaakte prima. Volgens de diverse pagina's over onze hostel zou er een ontbijtdame de boel terroriseren. Gelukkig heb ik daar geen last van gehad ;) Of wellicht dat deze dame vandaag vrij was?

Daarna zag ik dat het mooi weer was en ik had gelezen dat versailles vandaag gratis zou zijn, dus besloten we daar heen te gaan.
We namen wederom een dagkaart. Deze keer iets van 11 euro omdat versailles in zone 4 ligt.
De metro was redelijk druk. Overigens moesten we een stuk met de rer.

Na ongeveer een half uur schat ik kwamen we aan. Een grote stoet mensen naar versailles. Het was erg druk, maar we konden wel vrij snel naar binnen. Het was inderdaad dus gratis en dat het zo lang duurde had denk ik te maken met de security check. Zo'n metaaldetector poortje en een baggagecheck. Gelukkig deze keer kon ik zo doorlopen.

Binnen was het heel erg mooi in het kasteel. Tientallen kamers, gangen vol met plafondschilderingen, kunstwerken, en bedden. Je had ook een mooi uitzicht op de tuinen. In alle drukte was ik Alessandra kwijt geraakt. Heb er zeker een 40 min alleen rondgelopen. Bij de uitgang besloot ik te wachten en gelukkig had zij hetzelfde idee. We maakten nog een wandeling door een stuk van de tuinen. Ook erg mooi, maar daar moet je in de zomer voor terugkomen. De fonteinen deden het helaas niet en helaas ook geen mooie bloemen. De tuinen zijn megagroot, maar omdat we geen tijd hadden en ook nog naar het Louvre wilden gaan, moesten we maar snel zijn en dus hebben we een heel groot deel overgeslagen.

We besloten terug te gaan. Eerst maar wat eten. Ook hier weinig restaurants open die betaalbaar waren dus wij maar naar de mac donalds. Ik nam een Chicken nuggets menu.

Daarna met de rer naar st michel. De besloten even naar de notre dame te gaan. Ook hier druk, er was ook een mis gaande, dus we besloten eigenlijk vrij snel het gebouw uit te lopen. Vind de buitenkant toch indrukwekkender dat binnen. We zagen ook nog een shakespare winkel. Daar wilde Alessandra wel een foto maken.

Daarna liepen we via de conciergerie en de seine naar het louvre. Een enorme mensrnmassa bij de hoofdingang. We vesloten een andere ingang te zoeken en moesten met de metro om die te vinden. In de shoppingmall. Hier ook een lange rij met een wachttijd van 45 min.
Maar het is gratis dus dan maar wachten.
Eenmaal binnen besloten we naar mona lisa de gaan. Enorm doolhof en alles vol met trappen het louvre. En bij mona lisa was het zoooo druk. Veel moeite een foto kunnen maken. Je werd zowat platgedrukt.
Daarna waren we op zoek naar een ander deel wat we niet konden vinden zowat een uur in rondjes gelopen. Uiteindelijk vonden we wat we wilden zien, maar ging het museum al dicht :( Dat gedeelte was overigens wel mooi, er stonden meters hoge standbeelden.

We besloten wat te gaan eten.... Maar nergens iets betaalbaaars of open.Ik snap nog steeds niets van Parijs. De zaak lijkt open, geen hond in de restaurants, wel personeel en zodra je naar binnen gaat zeggen ze dat ze dicht zijn? Heel vreemde zaak. Omdat het zondag was, was de supermarkt inmiddels ook dicht. Dus uiteindelijk maar een broodje bij de bakker gekocht.
S avonds hebben we op de kamer nog wat gerelaxed. We bleken nu weer 2 nieuwe kamergenoten te hebben.