Parijs - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Jessica Eekels - WaarBenJij.nu Parijs - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Jessica Eekels - WaarBenJij.nu

Parijs

Door: jessinha

Blijf op de hoogte en volg Jessica

05 Januari 2014 | Frankrijk, Parijs

Gisteren na een korte nachtrust de trein naar parijs genomen. Om 8.20 nam ik de trein naar rotterdam centraal. Een klein treintje, redelijk druk. Gelukkig geen vertraging gehad. Ik had extra een vroegere trein genomen omdat ik meer speling wou hebben dus nu moest ik 40 min wachten.
Het station is gelukkig wel verbeterd met een goede wachthal.
De thalys trein was op tijd
wel was er amper plek om het koffer neer te zetten, dus die moest maar in het gangpad.

In parijs aangekomen ontmoette ik alessandra, mijn braziliaanse reisgenote. Ik kocht een dagkaart voor de metro aan de automaat en gelukkig werkte de pinpas. Via 2 metrolijnen konden we naar de hostel. Echter was ik de trapppen vergeten. Zoveel trappen en een gesjouw met die koffers, niet normaal meer.
Rond 14.30 uur kwamen we in de hostel.
Een kleine kamer met 2 stapelbedden, een mini douche, ik vind het niet erg fris De douche zelf het plafond was zwart uitgeslagen en vol schimmel, de wc spoelde niet fatsoenlijk door. Gelukkig wel gratis wi fi.

Daarna op zoek om wat te eten. Bijna alles was dicht. We vonden een soort snackbar waar ik een hamburger en frietjes at.
Daarna namen we de metro naar las invalides, het begon hier helaas te regenen en we waren allebei de paraplu vergeten en Alessandra had het nogal koud met haar dunne jasje. De besloten even bij dat Invalides gebouw op de binnenplaats te kijken en van daaruit liepen we naar de eifeltoren waar een enorme lange rij stond. Verder omhoog richting trocadero was een kerstmarkt. Het was allemaal duur, dus we kochten niets.

Daar namen we de metro naar het louvre en bekeken we wat winkels. De souvenirwinkels waren hier qua prijzen wel wat lager als in de buurt van de Eifeltoren. Daarna dus richting het verlichte plein bij het louvre. Flink wat fotos gemaakt van parijs bij nacht. We liepen nog over de seine brug, die vol hing met allerlei sloten, Ponte des Artes en vervolgens naar de notre dame,die er ook heel mooi verlicht bij lag. Vervolgens namen we metro terug naar onze hostel.

Bij de hostel aangekomen bleek dat we inmiddels 2 kamergenoten hadden. 2 meiden. Althans beide bedden waren nu geheel bezet.
Een meisje stond op het punt om te gaan stappen.
We waren beide erg moe, dus probeerden we wat eerder te gaan slapen die nacht.