Dag 3 Zwitserland Saas fee en Saas Grund - Reisverslag uit Saas-Grund, Zwitserland van Jessica Eekels - WaarBenJij.nu Dag 3 Zwitserland Saas fee en Saas Grund - Reisverslag uit Saas-Grund, Zwitserland van Jessica Eekels - WaarBenJij.nu

Dag 3 Zwitserland Saas fee en Saas Grund

Door: Jessica

Blijf op de hoogte en volg Jessica

01 Maart 2022 | Zwitserland, Saas-Grund

Vandaag slecht geslapen, mijn kamer is echt mini, met een klein bedje, mini badkamer, wel is alles schoon dus geen probleem.

Ik was heel vroeg wakker en besloot nog maar even te gaan wandelen. De zon was net op, om 7 uur de deur uit, nog net een uur de tijd omdat we pas om 08.00 uur gingen ontbijten.

Ik besloot naar de waterval achter het hotel te gaan. Daar was alles zowat bevroren, maar ook spiegelglad. Maar het zag er wel heel mooi uit, mooie foto's kunnen maken. Gelukkig had ik de ijzeren pinnen meegenomen die ik om de schoenen kon klemmen zodat ik niet onderuit ging.

Bij het ontbijt zat ik wederom met dezelfde tafelgenoten. Bram, Jan en Jan, alledrie vrijgezellen. Was reuzegezellig.

Het ontbijt was eenvoudig, maar goed.

Om 09 uur vertrokken we naar Saas Fee met de bus, net een kwartiertje rijden. Wederom natuurlijk strak blauwe lucht.

Ik besloot niet direct het centrum in te lopen, maar met een boog eromheen, omdat ik al eens eerder in Saas Fee was geweest. Ik wilde naar de ski piste. Wederom was het daar spiegelglad, dus weer de ijzeren pinnen onder de schoen.

Geen idee of je op de piste mag lopen, het was daar kei druk, dus net naast de piste, dat was een slecht idee want voor ik het wist zakte ik een halve meter diep in de sneeuw. Dan toch maar op de zijkant van de piste lopen. Ik zag de bosrand en besloot daar heen te lopen voor wat foto's. Hier net van het pad af zakte ik weer een meter in de sneeuw. Dat doe ik dus niet meer.

We hadden maar 2 uur de vrije tijd dus toch maar terug richting de bus gelopen. Onderweg kwam ik Bram en Jan tegen. We zijn nog effe de supermarkt in gegaan, even wat drank ingeslagen. Die kan fijn op de vensterbank liggen en dan heb ik toch gekoelde drank.

In Saas Grund aangekomen kregen we eerst koffie met Appelstrudel. Had ik nog nooit gehad, maar smaakte heerlijk. Alleen de saus had wat mij

betreft niet gehoeven.

Met de hotelier Freddie maakten we een wandeling door het oude gedeelte van het dorp met de nodige uitleg over de huizen en de dieren.

Dit had ik vorig jaar niet meegemaakt, dus nu wel meegelopen.

Vervolgens konden we met de gondel de berg van Hoog Saas op. Kosten waren € 46,- inclusief het gebak met koffie.

Door de strakblauwe lucht had je een prachtig uitzicht. Je kon in de verte ook Saas fee nog zien liggen.

Bovenop was het erg druk met skiers en veel sneeuw.

Na een tijdje merkte ik dat ik wel last kreeg van de ijle lucht en besloot ik naar een lager station te gaan Kreuzboden. Ik was de meeste van de groep inmiddels kwijt en ben zelf een stuk gaan wandelen. Ook dat was niet zo'n briljant idee omdat ik niet op de paden was gaan wandelen zakte ik wederom tot aan mijn lies in de sneeuw, een paar keer. Toch beter opletten. Het was heerlijk in de zon, een tijd op een rots genoten van het uitzicht. Je kon zelfs de jas uit doen, zonder het koud te hebben.

Daarna weer naar beneden., Ik wam 2 reisgenoten tegen dus we gingen samen nog eens naar de supermarkt.

Ik moest nog wat eten halen voor de dag erna. Je kon wel een lunchpakket kopen, maar ik had liever wat broodjes.

Daarna had ik het helemaal gehad, ijskoud, hoge hartslag, denk wederom van de hoogte. Ik besloot maar even te slapen.

Om 18.00 uur hadden we in het hotel een film over Saas grund, die ik vorig jaar gezien had, maar nu dus in slaap gevallen op de kamer, dus niks van gezien.

Daarna wederom gegeten en de rest van de avond weer met de foto's bezig geweest. Leuke dag gehad.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zwitserland, Saas-Grund

Jessica

Actief sinds 15 Sept. 2008
Verslag gelezen: 243
Totaal aantal bezoekers 27426

Voorgaande reizen:

26 Mei 2022 - 29 Mei 2022

Denemarken & Zweden

27 Februari 2022 - 05 Maart 2022

8 daagse reis Zwitserse Alpen

06 September 2021 - 17 September 2021

12 daagse Unesco Reis Adriatische Kust

21 September 2020 - 28 September 2020

Zwitserland

30 Mei 2020 - 02 Juni 2020

Athene

21 Februari 2020 - 01 Maart 2020

Kroatie Feb 2020

09 December 2019 - 13 December 2019

Edinburgh

30 Mei 2016 - 15 Juni 2016

Viva España

04 Januari 2014 - 20 Januari 2014

Winter citytrps in europa 2014

13 Juli 2012 - 23 Juli 2012

Portugal

18 Maart 2011 - 05 Mei 2011

Nog een keer op de braziliaanse toer!!

27 Januari 2010 - 06 Mei 2010

BRAZIL WITH THE LOCALS!!!

25 September 2009 - 09 Oktober 2009

tenerife

12 December 2008 - 13 Februari 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: