Heenreis - Reisverslag uit Saas-Grund, Zwitserland van Jessica Eekels - WaarBenJij.nu Heenreis - Reisverslag uit Saas-Grund, Zwitserland van Jessica Eekels - WaarBenJij.nu

Heenreis

Door: Jessica

Blijf op de hoogte en volg Jessica

26 Februari 2022 | Zwitserland, Saas-Grund

Vandaag weer een spannende dag. Ik had weer een reisje geboekt, wederom zou ik alleen reizen, omdat niemand mee wou

Om 6.30 uur kwam de bus me ophalen op het station.

Voor een korte rit naar Zeeland waar ik moest overstappen.

In Zeeland vertrokken 6 bussen waaronder 4 bussen naar Zwitserland.

Op de opstapbus gelukkig geen mondkap op, was eigenlijk verplicht volgens de chauffeur, maar niemand had hem op, dus hoefde het wat hem betreft ook niet.

Ik zocht een leuke plek vrij vooraan de bus.

Onze chauffeur Paul was vriendelijk.

We vertrokken rond 08.15 uur richting Duitsland. Onze eerste stop was bij de Moseltalbrucke. We hadden een korte pauze, maar ik ben nog even naar een uitkijkpunt gelopen. Ondertussen kwam ik wat groepsgenoten tegen en had ik wel wat aanspraak al.

Na een paar uurtjes rijden stopten we in de stad Speyer. Daar hadden we ruim 2 uur vrije tijd. Ondertussen kwamen er meerdere bussen aan. Met streng kijkende chauffeurs en kapjes op. Ik blij dat wij een relaxte chauffeur hadden.

Ik had nog niet echt contact met de medereizigers, maar wou ook graag op eigen tempo de stad in. Prachtige kerken, een dom, wat mooie gebouwen. Flink wat gefotografeerd. Geen tijd om rustig aan te doen.

Na Speyer reden we in 1 stuk door naar ons overnachtingshotel in Mullhouse bij Frankrijk. Hotel Kyriad. Helaas op het industrieterrein, vlakbij een winkelcentrum, maar helaas geen tijd om te gaan shoppen want we moesten vrijwel gelijk aanschuiven voor het diner.

Ik zat vlakbij mensen waar ik bij in de bus zat.

Wat we te eten kregen, gatver, omdat ik geen saus wou kreeg ik dus alleen een stuk vlees, pate ofzoiets als voorgerecht. Bah, een groepsgenoot zei zelfs dat het op kattenvoer leek haha. Maargoed, dus niet gegeten. De serveerster maakte zich een beetje druk om mij. Als hoofdgerecht kreeg ik ook wat anders.

Wat gekookte groente met wat pasta. Als toetje kregen we een soort van pudding wat gelukkig wel smaakte.

Ik bestelde nog wat drankjes bij Paul in de bus en heb vervolgens maar gerelaxed op de kamer. De nacht prima geslapen.