Zwitserland dag 2 - Reisverslag uit Saas-Grund, Zwitserland van Jessica Eekels - WaarBenJij.nu Zwitserland dag 2 - Reisverslag uit Saas-Grund, Zwitserland van Jessica Eekels - WaarBenJij.nu

Zwitserland dag 2

Door: Jessica

Blijf op de hoogte en volg Jessica

27 Februari 2022 | Zwitserland, Saas-Grund

Na een goede nachtrust, heerlijk geslapen en een lekker ontbijt, reden we om 8.45 uur weer aan richting Zwitserland.

Het weer was wederom prachtig, strak blauwe lucht. De weg was rustig en al snel kwamen we in Zwitersland. Onze chauffeur besloot door te rijden naar een rustigere stop waar we na 2 uurtjes rijden een half uurtje pauzeerden. Hier merkte je direct de prijsstijging. Alles erg duur.

Vervolgens reden we verder naar Montreux waar we de lunchpauze zouden hebben. Om 12.00 uur kwamen we in Montreux. Wat een mooie plaats. Het is gelegen tussen de hoge bergen en aan het meer van Geneve.

Voor degene die willen werd er een bootreis van een uur georganiseerd.

De kosten waren € 24,- Vanwege het mooie weer was dit zeker de moeite waard.

Ik besloot eerst een flink stuk te wandelen langs de boulevard. Overal mooie kunstwerken, overal bloemen, palmbomen, de temperatuur voelde gewoon lente achtig aan. Met de palmbomen waande je je aan de middellandse zee. We hadden ongeveer een 2 uur vrije tijd voordat de boot zou vertrekken. Paul zou voor de liefhebbers nog wat worsten bakken.

Om 14.20 uur vetrok de boot. Ik had een mooi plaatsje voor op het dek geregelend met wat groepsgenoten. Prachtig uitzicht op de bergen, een mooi kasteel. We moesten bij de 4e halte eruit. Ik had nog gevraagd hoe de naam van de plaats heet, maar bij de 4e halte stond geen plaatsnaam vermeld, en konden we niet verstaan wat er werd omgeroepen.

Iedereen verliet de boot, maar wat bleek? We hadden dus met 2 bussen de verkeerde stop genomen. De bus zou bij een halte verderop staan.

Dus nu maar wachten tot de bus ons kwam halen.

Vervolgens reden we naar Saas Grund. Ondertussen nog steeds geen sneeuw gezien, alleen hoog in de bergen, maar nadat we de snelweg verlieten en steeds hoger gingen lag er toch wat sneeuw.

Om 18.00 uur kwamen we in het hotel aan. Ik had als een van de eerste de kamersleutel omdat de rest niet wist hoe je bij de ingang moest komen.

Ik besloot nog even een wandeling te maken want we zouden om 19.00 uur gaan eten. Het was een beetje schemerig. Heb een kleine wandeling langs de rivier en langs de kerk gelopen. Rond 18.50 uur was ik weer terug in het hotel.

We kregen soep, met saladebuffet, vlees en aardappelen en als toetje ijs.

Ik heb prima gegeten. 's Avonds was ik wel bekaf, dus vrij op tijd naar de kamer, nog even wat foto's bekeken. Een heerlijke dag geweest.