Wenen dag 2 - Reisverslag uit Wenen, Oostenrijk van Jessica Eekels - WaarBenJij.nu Wenen dag 2 - Reisverslag uit Wenen, Oostenrijk van Jessica Eekels - WaarBenJij.nu

Wenen dag 2

Door: jessinha

Blijf op de hoogte en volg Jessica

15 Januari 2014 | Oostenrijk, Wenen

Na een goede nachtrust, al was het wel koud op de kamer vond ik, gingen we ontbijten. Het ontbijt was netjes. Verse broodjes, jus, en ze hadden ook wat groente zelfs liggen.

Daarna moesten we onze spullen al pakken en gaan uitchecken want we wilden vandaag nog de stad verkennen.

We besloten het ditmaal lopend te doen.
Het weer was compleet veranderd in schitterend weer, blauwe lucht, wel fris.
We liepen bij onze wijk omhoog, door de universiteitswijk richting een cathedraal. Daarna zagen we het raadhuis, het parlement, een theater, diverse musea gebouwen etc etc.
Echt prachtige gebouwen heeft Wenen. Vervolgens besloten we verder te wandelen en kwamen we uit bij een mega grote kerk, een plein waar een soort van vrijheidsmonument stond en daarachter lag het Belvedere. Ook een soort van Schloss met grote tuinen.

Daarna liepen we weer richting het centrum. We besloten wat te eten. Alessandra wou vis eten, dus we gingen naar een soort van markt met allerlei kramen (voornamelijk eten). Zij nam vis, ik nam een portie frietjes.
Daarna zijn we wederom verder gelopen richting het centrum en hebben we nog schitterende foto's kunnen maken van de winkelstraten, de cathedraal en andere mooie gebouwen.

Rond 16.00 uur waren we bekaf en besloten we naar het hotel te gaan. We zouden die avond om 19.30 uur de nachttrein naar Rome nemen dus moesten we nog wel even wachten.
We besloten een tijdje in de lobby van het hotel te zitten, om wat op te warmen. Om 18.00 uur namen we de metro (we moesten er 2 nemen) richting Wenen Meidling treinstation. Het was nogal druk in de metro, maar gelukkig konden we met onze koffers.

We moesten een half uur ongeveer wachten op onze nachttrein.
Gelukkig was die op tijd. De trein was anders dat die vorige wat we hebben gehad.

Een hele smalle bank vond ik erg raar. Maar toen de steward kwam legde hij uit dat deze weggehaald zou worden en tot bed omgebouwd zou worden.
We zaten met 3 dames, dus ik met mijn reisgenootje en een andere vrouw, wat een Roemeense bleek te zijn in de trein.
We kregen ook een flesje water voor de avond.