Rome!!! - Reisverslag uit Rome, Italië van Jessica Eekels - WaarBenJij.nu Rome!!! - Reisverslag uit Rome, Italië van Jessica Eekels - WaarBenJij.nu

Rome!!!

Door: jessinha

Blijf op de hoogte en volg Jessica

16 Januari 2014 | Italië, Rome

Na een wat lange nacht, het was nogal lastig slapen in deze trein. Vooral dat gedeelte in de bergen was het nogal wat schommelen en optrekken en remmen geblazen. Ik heb op zicht wel wat kunnen slapen.
De WCs in ons compartiment waren beide buiten werking dus moest ik een andere wagon in, ontzettend ranzig daar.
De Roemeense vrouw was overigens al in Bologna uitgestapt, dus vandaaruit hadden we de coupe voor ons alleen.

We kregen in de ochtend ook nog een ontbijt geserveerd van 2 broodjes en thee en jam. Perfect.
om 9.30 uur reden we Rome termini binnen.
Daar was het een grote drukte, maar we konden zonder veel moeite de uitgang vinden en op weg gaan naar onze hostel. Dit lag op ongeveer 5 minuutjes lopen van het station.

De hostel was druk. Een appartementsgebouw en op de 2e en 3e etage had het kamers. Ook hier de WCs ontzettend ranzig. Onze kamer was ook nog niet klaar, dus moesten we onze spullen hier neerzetten.

We besloten direct maar de stad in te gaan. Bij ons in de buurt liepen we richting een plein Vittorio Emanuelle, daarna richting een ander plein met een grote kerk Piazza San Giovane. Hier lagen ook oude stadsmuren en we besloten een stukje van die muren te gaan bekijken.
Daarna liepen we verder omlaag richting het Colosseum. Hier stond een enorme rij, maar we wouden wel graag naar binnen. Voor 12 euro kon je hier in en kon je ook bij de ruines naar binnen.
Het colosseum was erg groot en mooi.
Daarna besloten we een pizza te gaan eten (ik althans) voor 6 euro incl drank en uitzicht op het colosseum, was een koopje.

We besloten naar de ruines te gaan Forum Romano en Planalto. Hier was het ontzettend groot en mooi. Heel veel oude gebouwen. Zowat een complete stad kwam hier te voorscheen. We kwamen ogen te kort om alles te zien. Vooral omdat we maar 2,5 uur hadden voor dat het ging sluiten.

Nadat we veel dingen dan toch gezien hadden besloten we naar de uitgang te gaan. Ik kocht wat souvenirs (sleutelhanger en kaarten) en we besloten, omdat het lekker weer was met een flets zonnetje nu, een ijsje te nemen. het was toch wel een graat of 17, dus aangenaam.

Daarna besloten we op zoek te gaan naar de Boca de verita, maar we vonden vanalles. Piazza Venezia met een groot gebouw. Wat het precies was weet ik niet, maar erg mooi. Alleen jammer dat er zo ontzettend veel verkeer overal rondscheurt en je nergens eigenlijk rustig kunt lopen.
We liepen rondom de ruines heen, maar helaas vonden we die Boca de Verita niet.

Via het colosseum besloten we de weg terug naar het hotel te zoeken. Wat een flinke wandeling nog bleek te zijn.
S Avonds waren we ook ontzettend moe.
We kregen onze kamer. Een kleine slaapkamer, een ijskoude badkamer. Onze TV had geen afstandsbediening en hing erg hoog, dus je had er niets aan.
S Nachts was het ook nogal rumoerig.